- COINCOPESCA denuncia, un any més, la ridícula quantitat de quilos assignats per la Secretaria General de Pesca del Govern d'Espanya als pescadors professionals
El pròxim dimarts 19 d'abril s'inicia l'esperada campanya de pesca de la tonyina roja en aigües de la Comunitat Valenciana. En total seran 52 embarcacions d'arts menors de 9 confraries de pescadors de tot el litoral valencià les que eixiran a la mar per a capturar els preuats túnids. Concretament, es tracta de les confraries de pescadors dels ports de Vinaròs, Benicarló, Castelló de la Plana i Peníscola en la província de Castelló; la Vila Joiosa, el Campello, Alacant i Moraira a la província d'Alacant i Gandia a la província de València. Aquesta, sense cap dubte, és la bona notícia per als pescadors professionals valencians, però la notícia negativa és que enguany la Secretaria General de Pesca del Govern d'Espanya ha reduït encara més la quantitat de quilos que podrà pescar cada embarcació, específicament es tracta de 36 quilos menys. El que significa que cada embarcació tindrà una ridícula quantitat de 526,1 quilos per a afrontar la campanya. La crua realitat és que la immensa majoria de barques artesanals de la Comunitat Valenciana s'acaben aquesta miserable quota en un o dos dies.
Una quota ridícula en detriment de les grans empreses tonyineres
La Comissió Interfederativa de Confraries de Pescadors de la Comunitat Valenciana (COINCOPESCA) torna a denunciar novament la irrisòria quantitat de quilos que s'han repartit per als pescadors valencians. També recorda que les poblacions d'aquests túnids s'han recuperat d'una manera extraordinària fins a l'extrem de convertir-se en una plaga marina que arrasa amb molts bancs de peixos a més d'entorpir les captures professionals d'altres modalitats de pesca com l'arrossegament i el cércol. COINCOPESCA recorda que la pesca de la tonyina desenvolupada per la flota valenciana és una activitat artesanal i sostenible que utilitza la línia de mà per a capturar els túnids. Novament, els pescadors artesanals d'arts menors de la Comunitat Valenciana han sigut discriminats a pesar de practicar una activitat sostenible i artesanal en detriment de les grans empreses tonyineres espanyoles que s'emporten el 80% del repartiment de la quota de la tonyina roja a Espanya i que a més usen per a capturar els túnids grans embarcacions de cércol, arrossegament i enormes gàbies marines.
Noticias #Pesca y Agricultura
La Ribera
TNR